Föreningsinfo / Mäklarinfo

Hej och välkomna till bostadsrättsföreningen Magnus Ladulås.

Våra adresser är Sågargatan 13A-D, 753 18 Uppsala.

ALLMÄNT
Flerbostadshus med 53 st. lägenheter. Inflytt januari - mars 2017.

GEMENSAMMA UTRYMMEN
Inom föreningen finns lägenhetsförråd och barnvagnsförråd. I Samfälligheten finns det cykelförråd och gemensam innergård.

KABEL-TV OCH BREDBAND
Bredband 500/500 Mbit/s, TV och telefoni (”Triple play”) via Telia. Ett grundutbud ingår i månadsavgiften. Router och en digitalbox ingår till varje lägenhet. Bostadsinnehavaren ansvarar för att dessa överlämnas vid försäljning.

ÄGANDEFÖRHÅLLANDEN
Den som bor i lägenheten måste äga en andel om minst 10%. Föräldrar och barn kan gemensamt stå som ägare och sen kan barnet bo själv där om man så önskar.

AVGIFTER
Enligt föreningens stadgar får överlåtelseavgift tas ut av bostadsrättshavaren med belopp som maximalt får uppgå till 2,5 % av basbeloppet. För arbete med pantsättning av bostadsrätt får pantsättningsavgift tas ut med belopp som maximal får uppgå till 1 % av prisbasbeloppet. Pantsättningsavgift betalas av pantsättaren.

NYCKLAR
Nycklar till lägenheten skall alltid kvitteras in och ut via Byggbeslag Lås & Säkerhet AB. När en lägenhetsinnehavare flyttar ut skall nycklar till lägenheten lämnas till Byggbeslag Lås & Säkerhet AB och den nyckelkvittens som skrevs på vid inflytt skall makuleras. Därefter kan den som köpt lägenheten kvittera ut nycklarna hos Byggbeslag Lås & Säkerhet AB. Kontaktuppgifter till Byggbeslag Lås & Säkerhet AB: Kungsgatan 107, 753 18 Uppsala; Telefon: 010-163 68 00; E-post: info.uppsala@byggbeslag.se.

PARKERING
Garage är beläget i källarplan. Garageplats kostar 780 kr/månad för bilplats, 1180 kr/månad för elbilsplats (+ elkostnad) och 390 kr/månad för MC-plats och det är separat kö till dessa. Brf Magnus Ladulås har 39 bilplatser varav 6 elbilsplatser och 3 MC-platser i garaget. För aktuell kö, se nedan.

Antal köande 4
Första ködatum 2023-08-13